[singlepic id=1818 w=101 h=133 float=left]HEJNICE – Další z koncertů duchovní a varhaní hudby je v bazilicie Navštívení Panny Marie v Hejnicíchje věnován k 250. výročí úmrtí Georga Friedricha Händla a pořádaný ve spolupráci s Institutem pro památky a kulturu a Českou Händelovou společností. Na koncertě 19.9. v 15.30 zazní nejen jeho skladby, ale také Antonio Vivaldi, Evaristo F. dall ´Abacco v podaní 9ti členného komorního souboru /4 housle, viola, violoncello, kontrabas a cembalo/ Atlantis Collegium, umělecký vedoucí Vítězslav Podrazil a Pavla Švestková –mezzosoprán. Program a medailónky umělců:Georg Friedrich Händel Juda Makabejský – sinfonia k oratoriu

(1685 – 1759)

Jozue – árie z oratoria

Antonio Vivaldi Sinfonia C dur

(1678 – 1741)

Judita triumphans / Vítězná Judita – árie z oratoria

Evaristo Felice dall‘ Abaco Concerto da chiesa / Chrámový koncert

(1675 – 1742)

Georg Friedrich Händel Šalamoun – árie z oratoria

(1685 – 1759)

Josef – sinfonia z oratoria

Antonio Vivaldi Nisi Dominus, žalm 126 (podle současného číslování 127)

(1678 – 1741) – árie č. 1 a 5

Sinfonia h moll „Al Sancto Sepolcro“ / „U Svatého hrobu“

Gloria D dur – árie č. 10 „Qui sedes“

Účinkují:

Pavla Švestková – mezzosoprán

Komorní soubor  ATLANTIS COLLEGIUM

Um. vedoucí: Vítězslav Podrazil

VÍTĚZSLAV PODRAZIL absolvoval obor dirigování na Akademii múzických umění v Praze ve třídě prof. Václava Neumanna. Během studia pracoval jako asistent dirigenta v opeře Národního divadla v Praze pod vedením šéfa opery Zdeňka Košlera. V letech 1987 – 1990 byl dirigentem plzeňské opery (B.Smetana – Dalibor, A.Dvořák – Čert a Káča, Rusalka, G.Verdi – Simone Boccanegra, O.Nicolai – Veselé paničky windsorské, J.Offenbach – Orfeus v podsvětí, O.Nedbal – Z pohádky do pohádky), od r.1991 do r.1992 šéfdirigentem Komorní opery Praha (W.A.Mozart – Figarova svatba, Kouzelná flétna). V té době vedl také Symfonický orchestr plzeňské konzervatoře.

Nahrávky realizované v letech 1992 a 1993:

Opera – oratorium Ivana Kurze „Večerní shromáždění“, nahrávka pro Českou televizi.

CD „Mozartův Quodlibet“.

CD „Česká liturgická hudba“.

CD „Melodie světových operet“ – první operetní nahrávka CD, která vznikla v České republice.

CD „František Ignác Antonín Tůma, Jan Dismas Zelenka“ – novodobá premiéra Mše C dur F.I.Tůmy a tři části z Lamentationes Jeremiae prophetae J.D.Zelenky.

V roce 1993 V. Podrazil založil ORCHESTR ATLANTIS a komorní sdružení ATLANTIS COLLEGIUM, které je tvořeno užším výběrem sólistů a členů tohoto orchestru. S Orchestrem Atlantis a jeho komorní sestavou se zúčastnil mezinárodního festivalu „Starý zákon v umění“(1995), mezinárodního hudebního festivalu „Musica Iudaica“(1996), společných koncertů s Tel-Avivským komorním sborem (1998) aj. V současné době jsou oba tyto soubory tvořeny převážně hudebníky, kteří se systematicky zabývají komorní a sólovou hrou. Účastní se mezinárodních mistrovských kurzů a zahraničních stáží: Salzburg, Main (USA), Lausanne, Londýn, nebo se již sami věnují pedagogické činnosti a vedení interpretačních kurzů: Thessaloniki a Vertiskos (Řecko), Toyama (Japonsko).

Kromě všeobecně známých skladeb tvoří velkou část repertoáru Orchestru Atlantis a Atlantis Collegia duchovní hudba, méně známé skladby starých mistrů a díla soudobých autorů. Někteří čeští a zahraniční skladatelé napsali nebo v současné době komponují své skladby přímo pro Orchestr Atlantis nebo jeho komorní sestavu: Premasiri Khemadasa (Srí Lanka), Max Stern (Izrael), Petr Pokorný, Vlastislav Matoušek, Jan Děd, Vít Clar, Stanislav Jelínek, Kazuhiko Hattori (Japonsko), Karel Janovický (Velká Británie), Mark Kopytman (Izrael).

Pavla Švestková – mezzosoprán

Studium klasického zpěvu zahájila na Pražské konzervatoři u profesora Jiřího Kotouče, který je odborníkem a uznávaným specialistou v oblasti barokní a klasické hudby. Nyní pokračuje u profesorky Yvony Škvárové, sólistky opery Národního divadla v Praze.

Studovala autentickou interpretaci barokní hudby na mezinárodních interpretačních kursech ve Valticích pod vedením Poppy Holden (Velká Británie) a prof. Jiřího Kotouče.

Specializuje se na přednes technicky náročných barokních koloraturních partů, jejichž provádění je u nás velmi ojedinělé.

Má za sebou mnoho recitálů duchovní hudby. V jejím repertoáru je též bohatě zastoupena tvorba Antonína Dvořáka, Bohuslava Martinů, Leoše Janáčka a Petra Ebena, jichž je velkou ctitelkou. V rámci sólové koncertní činnosti vystupovala na festivalu Pražské nedělní koncerty, Ensemble Martinů a česká soudobá hudba, na Podblanickém hudebním podzimu s B. Krajným a F. Slováčkem. Se souborem Antiquarius kvartet Praga vystoupila na pražském festivalu České doteky hudby, dále na zahraničních festivalech v Německu a Rakousku. S klavírním kvartetem Ensemble Martinů vystoupila na koncertě u příležitosti výročí 21. 8. v Maďarsku, za účasti maďarského prezidenta. S Ensemble Martinů koncertuje též v literárně hudebních představeních s hercem Janem Šťastným, členem činohry Divadla na Vinohradech. Od roku 2008 vystupuje s Orchestrem Atlantis a komorním souborem Atlantis Collegium pod taktovkou dirigenta Vítězslava Podrazila. Trvale spolupracuje s klavíristou Jaromírem Klepáčem. V prosinci 2008 ve spolupráci s klavíristou Danielem Wiesnerem interpretovala písňový cyklus Rudé západy nevidomého skladatele K. E. Macana u příležitosti 150. výročí jeho narození.

V roce 2009 vystoupila na hudebních festivalech Dvořák fest, Pardubické hudební jaro a Chotěbořské hudební jaro. Spolu s Jaromírem Klepáčem se představila na zahraničních koncertech v Sofii, Haagu, Rotterdamu a Bruselu. V druhé polovině roku 2009 vystoupí pro publikum v Drážďanech, Buenos Aires a v Tokiu.

Pin It on Pinterest

Share This

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close